Gra Galí

Menja bé i viuràs millor. Curiositats i receptes.

Llenties vermelles eco

Deixa un comentari

Llegum de poca cocció i sense remull.

Les llenties vermelles tenen aquest color ja que no tenen la pellofa. Això fa que siguin fàcils de coure i no calgui remullar-les.

Un cop cuites es desfan molt. M’agrada fer-les amb mill o quinoa ja que tenen un temps de cocció similar. Tot a l’olla i en surt un plat ben equilibrat amb uns 20 minuts.

Propietats.

Cal destacar-ne les aportacions sobretot de proteïnes a més de ferro, zinc, seleni, hidrats de carboni, fòsfor, manganès, àcid fòlic i vitamina B1.

Com totes les llegums són una font molt important de proteïnes molt més assimilables que les d’origen animal.

Cocció.

Les netegem passant per aigua i les posem a bullir amb més o menys dos parts d’aigua. Com he dit abans són ideals coure-les conjuntament amb cereals de cocció curta (mill, quinoa, arròs blanc)

Al no tenir pellofa es desfan molt i quasi bé no es distingeixen. Per això són ideals per fer cremes, croquetes o fins i tot sopes.

Contres.

Totes les llenties tenen un dèficit d’aminoàcids essencials i per això és molt importat acompanyar-les de cereals per equilibrar l’àpat. De fet la meva padrina de tota la vida feia arròs amb llenties.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s